Animatie beter maken dan je laatste

Animatie beter maken dan je laatste

Animatie is een ingewikkeld medium en het duurt jaren om het onder de knie te krijgen. Dit geldt met name voor karakteranimatie, waarbij de animators gelijke tred moeten houden met software- en hardwareverbeteringen, eisen van het publiek en steeds kleiner wordende deadlines. Met dat in gedachten, volgen hier een paar snelle tips om u te helpen uw volgende animatieproject beter te maken dan uw vorige.

Een duidelijk script is een noodzaak: of u nu klanten probeert te verleiden om uw service te gebruiken of publiek wilt boeien met uw product, een verwarrende boodschap zal mensen snel afschrikken. Zorg ervoor dat uw script gemakkelijk te begrijpen is en overeenkomt met de stijl en toon van uw animatie.

Haast je niet om te animeren: of je nu aan een complexe scène werkt of gewoon wat extra frames invult, spring niet te snel en begin met animeren voordat het tijd is. Je moet de personages de tijd geven die ze nodig hebben om op een natuurlijke manier te reageren en te bewegen, en dat lukt niet als je het proces overhaast.

Oefening baart kunst: Zoals bij elke kunstvorm is het belangrijk om geduld te hebben bij het maken van animaties Bigfish Animatie Bureau korte animatie maken. In het begin zul je ongetwijfeld een slechte animatie maken, maar laat je hierdoor niet ontmoedigen; zelfs de grote animators creëerden aan het begin van hun carrière hun deel van het slechte werk.

Omarm de basis: voor je eerste geanimeerde video zou je moeten overwegen om Stykz te gebruiken, een gebruiksvriendelijke 2D-animatietool voor stokfiguren die ui-skins en op frames gebaseerde bewerking gebruikt. Met Stykz kun je ook meerdere lagen maken, zodat je verschillende animaties tegelijkertijd kunt testen en ze gaandeweg kunt aanpassen.

Klik hier voor meer informatie: Bigfish Animatie Bureau